Transaksi CFD di saham

Dagangan CFD ke atas saham lebih daripada 275 syarikat global untuk mendapat manfaat daripada pelaksanaan pesanan cepat dan pembayaran dividen bagi pesanan dagangan jangka panjang.

Purata masa pelaksanaan
< 13 ms

Sehingga 7,000 pesanan dilaksanakan
sesaat

Pusat data kependaman ultra rendah
lokasi bersama

Saham popular

Melabur dalam saham beberapa syarikat terbesar di AS, UK, Perancis dan Jerman.

Kenapa anda memilih FXPro

Pilih platform dagangan anda

FxPro MetaTrader 4
FxPro cTrader
FxPro MetaTrader 5
FxPro Edge

Apakah Saham?

Apakah itu CFD

Pasaran CFD dibangunkan pada awal 90-an, terutamanya untuk menarik spekulator bursa dengan modal kecil untuk berdagang saham.

Pada mulanya, adalah mustahil untuk berdagang saham tanpa pendaftaran pemilikan aset yang diberikan. Dari masa ke masa, untuk menjadikan pasaran saham lebih mudah diakses, ontrak Untuk Perbezaan telah diperkenalkan untuk instrumen kewangan dagangan, barangan asas dan pelbagai instrumen pertukaran lain.

CFD ialah Kontrak Untuk Perbezaan dalam harga. Ia merupakan instrumen kewangan yang digunakan untuk membeli saham dalam talian. Dagangan saham mungkin disebabkan oleh kenaikan atau penurunan beras, yang digunakan oleh peniaga untuk membuka posisi "Beli" atau "Jual" untuk menangkap arah aliran semasa. Jenis perdagangan saham ini adalah mengenai spekulasi mengenai turun naik harga, tanpa pemilikan sekuriti itu sendiri. Lazimnya harga kontrak untuk membeli saham dalam talian tidak tetap dan berubah sepanjang masa.

Berdagang CFD pada saham membolehkan peniaga meletakkan kedua-dua kedudukan beli dan pendek untuk mendapat manfaat daripada kenaikan atau penurunan harga masing-masing. Saham mencerminkan tindakan korporat, jadi peniaga berhak menerima pembayaran dividen apabila berlaku jangka panjang, dan menanggung caj dividen apabila mengalami kerugian.

Saham dagangan ialah salah satu kaedah pelaburan yang paling popular. Di FxPro, kami menawarkan dagangan saham sebagai CFD pada syarikat paling berharga di dunia seperti pple, Coca Cola dan Facebook.

Perkara yang anda perlu tahu tentang saham

Saham ialah sejenis sekuriti, yang membolehkan pelabur memiliki sebahagian daripada syarikat dengan hak untuk mengundi isu pengurusan dan menerima keuntungan daripada hasil kerja syarikat saham bersama.

Saham dibahagikan kepada dua jenis utama.

Saham biasa

Sekuriti memberi pemiliknya hak untuk menguruskan syarikat, serta mengambil bahagian dalam pengagihan dividen. Badan pentadbir tertinggi syarikat saham bersama ialah mesyuarat agung pemegang saham, keputusan yang diambil melalui pengundian. Pemilik satu saham mempunyai satu undi pada mesyuarat itu. Sememangnya, pemegang 1000 saham akan mempunyai lebih kuasa daripada pemegang, contohnya, 100 saham.

Saham pilihan

Jenis saham ini menjamin pemegang kelebihan dalam pengagihan keuntungan syarikat. Dividen dibayar dahulu kepada pemegang saham keutamaan, dan kemudian kepada pemilik saham biasa. Perkara yang sama berlaku untuk pemulihan kerugian sekiranya berlaku muflis. Tetapi pada masa yang sama, pemilik saham keutamaan dilucutkan hak untuk mengundi pada mesyuarat pemegang saham.

Mengapa syarikat menerbitkan saham

Pertama sekali, menjual saham adalah alat untuk meningkatkan modal syarikat. Wang yang digunakan untuk membeli saham itu dimasukkan terus ke dalam perniagaan contohnya dalam pembangunan pengeluarannya atau mengisi semula modal kerjanya.

Kedua, sebut harga saham syarikat di bursa saham ialah komponen reputasi penting syarikat itu. imej. Ini menambah publisiti dan ketelusannya dan menarik pelabur berpotensi yang berminat dalam perdagangan saham. Tetapi untuk membolehkan sekuriti syarikat didagangkan di bursa saham, ia mesti disenaraikan terlebih dahulu.

Apakah penyenaraian

Terdapat satu siri prosedur yang perlu dilalui oleh syarikat untuk memasukkan sahamnya ke dalam senarai Saham. Setiap bursa saham cuba melindungi kepentingan pelaburnya (mereka yang berminat dalam perdagangan saham) dan oleh itu berusaha untuk berdagang hanya penerbit yang paling kuat. Untuk membuktikan "kualiti" terhadap pelepasan sekuritinya, syarikat perlu menjalani beberapa siri pemeriksaan. Keperluan mungkin dibuat mengikut saiz modal saham syarikat, keuntungannya, saiz terbitan, dsb.

Harga saham

Setiap saham yang diterbitkan mempunyai nilai nominal yang dipanggil. Jika dokumen fizikal dihasilkan, nilai ini dipaparkan di hadapan sijil. Ia dikira dengan formula mudah: jumlah saiz modal dibenarkan syarikat dibahagikan dengan bilangan saham yang diterbitkan. Tetapi nilai nominal tidak menggambarkan sebut harga pasaran sebenar semasa perdagangan saham.

Nilai pelepasan sekuriti ditentukan selepas ia disenaraikan di bursa saham. Biasanya, ia sama dengan atau lebih tinggi sedikit daripada nilai nominal. Selain itu, bergantung kepada prestasi syarikat, yang seterusnya menjejaskan minat pelabur saham, harga pasaran akan ditentukan.

Dagangan dalam talian dengan CFD pada saham

< p>Perdagangan saham bermula dengan penyelidikan untuk mencari syarikat broker.

Di kebanyakan negara maju, pelaburan ekuiti digunakan oleh orang ramai sebagai alat untuk melindungi dan meningkatkan simpanan mereka sendiri, jadi pelaburan ini tersedia secara meluas kepada sesiapa sahaja. Ada yang lebih suka melabur wang dalam saham syarikat yang boleh dipercayai yang menunjukkan pertumbuhan yang stabil dan membayar dividen. Pelabur lain lebih suka membeli saham dalam talian untuk terlibat dalam spekulasi: mencari sekuriti yang berpotensi kurang nilai, membelinya murah dan menjualnya kemudian pada harga yang lebih tinggi. Tetapi kedua-dua hala tuju pelaburan ini berlaku di negara mereka dan merupakan penggerak ekonomi negara.

Lebih daripada broker Fx

Mempelbagaikan portfolio anda dengan berdagang CFD pada lebih banyak produk, bukan hanya pertukaran asing.

Tenaga
Saham
Kontrak hadapan
Indek
Logam
Mata wang kripto